۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۴۳۰۰۱
امام جمعه اهواز مطرح کرد؛

مردم به توصیه‌های متخصصان عمل کنند| قدردانی از کادر درمانی

مردم به توصیه‌های متخصصان عمل کنند| قدردانی از کادر درمانی
امام جمعه اهواز با تقدیر از تلاش‌های کادر درمانی از مردم خواست تا به توصیه‌های متخصصان امر عمل کنند.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گفت و گو با صدا و سیمای استان خوزستان با اشاره به ویروس کرونا و ایجاد دغدغه برای مردم، عنوان داشت: براساس روایات، انسان در اینگونه موارد نباید دغدغه داشته باشد چرا که خداوند برخی اوقات بعضی از مشکلات را فراروی انسان قرار می‌دهد تا به تعبیر برخی از اساتید "یا الله" بگوید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: براساس آیات سوره انعام، خداوند متعال بندگان خود را مورد امتحان و آزمایش قرار می‌دهد تا انسان با سختی‌ها ناله و اشک بریزد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ نمونه‌های بسیاری از بیماری‌های فراگیر مثل وبا در کشور‌های دینی وجود داشت که بزرگان دینی به قرائت زیارت عاشورا به مدت چهل روز سفارش می‌کردند چراکه ریشه بدترین بلا‌ها را از بین می‌برد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که براساس روایات اگر سوره حمد هفتاد بار بر مرده خوانده و او زنده شد، تعجب نکنید، افزود: این‌ها ابزار و وسیله‌ای است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده تا در سختی‌ها از این دعا‌ها استفاده کند و توسل به خداوند متعال از طریق این دعا‌ها بسیار مناسب است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با تشکر از جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران نسبت به مبارزه با ویروس کرونا گفت: مجموعه کادر درمانی، شب و روز خود را برای بهبود سلامتی مردم اعم از پیشگیری و درمان وقت گذاشتند.

وی با بیان این‌که غالب مراکز درمانی و کادر درمان شامل پزشک، پرستار و متخصصین، شب و روز خود را در خطر انداختند تا مردم سلامتی خود را بازیابند، عنوان داشت: به سهم خودم تشکر و قدردانی و به همه آن‌ها خداقوت عرض می‌کنم و ان شاءالله خداوند متعال پاداش آن‌ها را بهشت و مقام قرب الهی قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص اجتماع مردم با توجه به ویروس کرونا، اظهار داشت: توصیه متخصصان به خودداری از ایجاد اجتماع براساس اقتضای ضرورت بوده است چراکه با توجه به این اقدامات کمتر به این ویروس مبتلا خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: در صورت همکاری در بازه زمانی کوتاه به حول و قوه الهی بر این بیماری فائق خواهیم آمد، کمتر از منزل خارج شده و کمتر در اماکن محل اجتماع حضور پیدا نکنیم./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات